• Maximiliaan Vellinga

Case: MoneyMonk

Wie?


Wat begon als een startup is uitgegroeid tot een van de grootste alles-in-een online boekhoudprogramma's. Met als doel ondernemers succesvol te laten worden door het vereenvoudigen van processen en inzichtengeven over financiën met slimme en eenvoudige administratieve software.

Een van advertenties van de awareness campagne.

Het probleem


MoneyMonk heeft een bewezen sterke merkidentiteit opgebouwd echter bleef de online presentatie van het merk nog veel kansen liggen.

De content strategie werd voornamelijk afgeremd omdat het huidige proces van handmatig werken simpelweg niet schaalbaar was. Er was immers onnodig veel tijd is verloren aan de niet-inhoudelijk zaken zoals de vormgeving, zaken die keer op keer terug komen, een van de effecten die dit teweeg bracht is dat consistentie van de online branding niet overal gelijk is.


De initiële vraag vanuit MoneyMonk was voor dit probleem om een bibliotheek aan video-assets te ontwikkelen. Maar er bleek meer mogelijk...


"Maximiliaan heeft onze branding werkelijk tot leven gebracht met een knipoog naar onze rebelse kant. Met een krachtige set aan verschillende templates die zonder poespas universeel ingezet kunnen worden, hadden we niet zelf hadden kunnen bedenken, laat staan produceren."

Andreas Paulusma, Growth Specialist @ MoneyMonk

Het proces


In de eerste fase hebben we de contentstrategie gemapd en daarmee is in kaart gebracht wat de meest relevante onderwerpen en een waardeoordeel gegeven aan de meest primaire onderdelen in de een bibliotheek terug moeten komen.


Daarna is er in het ontwerpproces gekeken hoe we de video-branding op het geheel kunnen aansluiten. Essentieel was om het gevoel van vertrouwd en veiligheid op te roepen gezien MoneyMonk een bedrijf is uit de financiële sector. Om de herkenbaarheid en onderscheidenheid van het merk te verstevigen is ervoor gekozen om het iconische beeldmerk, de Mooticon veelvoudig terug te laten keren in de media uitingen en het in feite de ambassadeur wordt van het merk.


Het resultaat


De content strategie is een versnelling terecht gekomen waarbij nu veel meer tijd is voor de inhoud en de automatisering de randzaken voor zich neemt zoals de opmaak.

Uiteindelijk was dit een gigantische succes. De situatie was zo goed bevallen dat er is besloten om groter door te pakken.

De nieuwe vraag vanuit MoneyMonk was of dit ook kon worden ingezet in de Display campagnes.


Wordt vervolgd...